reklama

O začiatkoch "virtuálnej" kariéry

Úvodný blog adresujem záujemkyniam, ktoré hľadajú pracovné uplatnenie, ale z rôznych dôvodov ho nemôžu nájsť - či už sú to materské povinnosti, zdravotný stav (napr. aj imobilita) alebo chcú skrátka začať podnikať. Virtuálna asistencia je...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (17)

Virtuálna asistencia je v našich zemepisných šírkach nová profesia, vo svojej podstate však biznis ako každý iný, a stále ešte pretrváva trhová medzera v tomto virtuálnom odvetví. Znamená to, že konkurencia medzi virtuálnymi asistentkami na Slovensku je zatiaľ pomerne nízka, čo je na jednej strane výhoda, na druhej strane je však nutné vynaložiť značné marketingové úsilie na približovanie virtuálnych služieb potenciálnym klientom, osvetu v oboznamovaní s výhodami najímania virtuálnej asistentky.Práca vyžaduje najmä vzťah k počítačom a k internetu , a nie len k "fejsbúku" či Pokecu. Nutnosťou je vedieť sa zorientovať v dostupných a relevantných informáciach, vyhľadávať medzi nimi a skúšať "čo to dá". Napríklad aj vedieť si zorganizovať vlastnú webovú prezentáciu, teda webovú stránku, ak práve nemáte vo vačku 400 - 500 EUR na to, aby ste si ju dali spraviť profesionálovi. Ja som si urobila stránku sama s použitím dostupných grafických prvkov v redakčnom systéme wix.com a sama si ju aj administrujem. Platím za to mesačný poplatok asi 9 EUR, ale sú to relatívne nízke náklady v porovnaní s tým, aký potenciál táto stránka má. Treba tiež poznať pojmy, ako je optimalizácia či SEO, aby bola stránka dostupná a vyhľadateľná vo vyhľadávačoch. Ja mám to šťastie, že mám možnosť denne komunikovať cez Skype s kamarátkou - programátorkou, ktorá pracuje takisto "virtuálne" z Dánska pre jednu slovenskú firmu. Často si medzi sebou vymieňame informácie a musím povedať (a zároveň jej poďakovať), že ma naviedla na mnoho kľúčových slov, lebo samej by mi mnohé veci pravdepodobne nikdy neboli napadli. Pre vás, milé dámy, ktoré nemáte takéto "kamarátky v Dánsku", tieto informácie sprostredkujem práve teraz ja.
Ďalšia vec, ktorá úzko súvisí s optimalizáciou stránky, je samotný marketing virtuálne pôsobiacej asistentky. Nie som študovaný marketér, môžem vám priblížiť len svoje skúsenosti z tejto oblasti - a mojou hlavnou skúsenosťou je fakt, že "robím, čo môžem". Jednak využívam Google AdWords, kým si nevylepším pozície vo vyhľadávači Google (ale niečo to stojí, takže pracujem na spomenutej optimalizácii), jednak som registrovaná na sociálnej sieti LinkedIn.com, kde aktívne, ale nie agresívne , oslovujem potenciálnych klientov. Mám svoju firemnú stránku na Facebooku, kde tiež z času na čas spúšťam pay-per-click kampane, ale to takisto stojí peniaze, takže len v rámci možností.
Ďalším aspektom začiatkov takejto živnosti sú samotné služby, ktoré chcete ako virtuálna asistentka poskytovať . Malo by to byť niečo, čo robíte radi a v čom máte prax. Spektrum je naozaj široké. Ja sa orientujem najmä na copywriting, som preto teda prevažne marketingová virtuálna asistentka. Popri tom však stále robím aj bežnú administratívu, pretože ju mám rada, je mi srdcu-blízka a živí ma.
Milé čitateľky/ milí čitatelia, veľmi ma teší, ak som vás svojim článkom zaujala a dostali sme sa spolu až k tomuto bodu. Ak máte vo svojom okolí dámy, ktoré z rôznych príčin nemôžu alebo nechcú pracovať na plný pracovný úväzok, dajte im vedieť, že je tu aj možnosť takéhoto uplatnenia.
S pozdravom a prianím všetkého dobrého
Galina Gomolčáková virtuálna asistentka

Galina Gomolčáková

Galina Gomolčáková

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Som virtuálna asistentka "na voľnej nohe", ktorá chce pomôcť dievčatám, ženám, matkám či invalidným dôchodkyniam, ktoré nemôžu alebo nechcú pracovať na riadny pracovný úväzok, nájsť primerané pracovné uplatnenie. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu